Feed

Feed

News

Ogilvy: Τη νέα καμπάνια της COSMOTE, ορκιζόμαστε ότι την κάναμε μόνοι μας.

27/03/2024
Και όχι «μόνοι μας» σαν κάποιους άλλους... Αθήνα, 27/03/24 – Στη νέα μας ταινία για την...
Read More
News

H νέα καμπάνια της Ogilvy για το EurolifeSYN+ «είναι πολλά».

11/03/2024
Η πρώτη επικοινωνία του νέου προγράμματος συνδυαστικών εκπτώσεων της Eurolife FFH και της Eurobank...
Read More
News

Προαγωγές και εσωτερικές μετακινήσεις στην Ogilvy!

01/03/2024
Συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους για την σκληρή δουλειά, τις επιδόσεις και την πρόοδό τους.
Read More
News

Νέα επικοινωνία από την Ogilvy για τον κύβο Knorr

29/02/2024
Συνδυάζει μακαρόνια με κιμά με ένα πασίγνωστο τραγούδι των 90’s Αθήνα, 29/02/2023 - Η νέα καμπάνια...
Read More
News

«2 αλήθειες & 1 ψέμα» από την Ogilvy για το FlexDrive της Autohellas Hertz!

07/02/2024
Αθήνα, 7/2/24 – Η νέα μας επικοινωνία για το FlexDrive της Autohellas Hertz , έχει κάτι το...
Read More
News

H Ogilvy και πάλι Advertising, Digital, Direct και PR Agency of the Year στα Ermis Awards

02/02/2024
Σαρωτική ήταν η επάνοδος της Ogilvy στα Ermis Awards.
Read More
News

Ogilvy & Toyota: Dealers Incentive – B2B Program

01/02/2024
Αθήνα 1/2/24 – Η Ogilvy, σε συνεργασία με την Toyota Ελλάς, σχεδίασε και υλοποίησε με επιτυχία ένα...
Read More
Insights

Social Media Trends 2024

31/01/2024
Το 2024 σηματοδοτεί την 30 ή επέτειο από τότε που ο Ιταλός Ρομπέρτο ​​Μπάτζιο έχασε, από τα 11...
Read More
News

Ogilvy: Η νέα καμπάνια για τον ΓΕΡΜΑΝΟ, που κάνει την καθημερινότητά μας καλύτερη.

22/01/2024
Αθήνα, 18/01/24 - Μία νέα γκάμα προϊόντων, που ήρθε για να κάνει την καθημερινότητά μας καλύτερη,...
Read More
News

Μία TikTok σειρά για την Eurobank από την Ogilvy!

17/01/2024
Η Eurobank γίνεται η πρώτη ελληνική τράπεζα στο TikTok, με μία νέα σειρά από την Ogilvy! Αθήνα, 17/...
Read More
Monday 11 February, 2013

Biggest opening of any Greek movie of the last 5 years, for Lacta chocolates branded film, Love in the end

Lacta chocolates first branded feature film, opened spectacularly in Greece, on Valentines day. The film had the biggest opening night for any Greek movie in the last 5 years, with more than 75% of the all movie tickets being sold, being for "Love in the end"!

By the end of the weekend, Love in the end had beaten all Hollywood movies being released the week,  while the film had the 3rd biggest opening of the decade for any Greek film

Box Office Mojo - Greece Love in the end

The theatrical release was the culmination of a transmedia campaign by Ogilvy & Mather Greece that began 4 months ago, with the release of a 20 minute online short, that acted as an extended teaser for the feature film. 

"Love in the end" was filmed in Athens, Thessaloniki, the island of Rhodes and Istanbul, and gives a happy end to three real stories of unfulfilled love, submitted by Lactas fans on Facebook. 

Lacta is the leading chocolate brand in Greece. Continuing its strategy of being a symbol for the sweetness of love, Lacta invited its fans to submit their stories of unfulfilled love, with the promise to give them, the happy end they never had... on the cinema screen!

Three of these stories, formed the basis of a film screenplay, entitled "Love in the end", to be released on Valentines Day, 2013. A transmedia campaign promoting the film, started with an online 20 minute short film, showing the beginning of one of the stories, ending on a cliffhanger. The campaign continued, with an Alternate Reality Game, launched when the heroine of that story supposedly posted a YouTube video, asking Internet users for help! The campaign became a big hit with audiences in Greece.

17% of the Greek Internet Population saw the online short, resulting to 700.000 views and hundreds of rave comments. Anticipation for the films release is very high, evident by the increase of Lactas Facebook fans by 100.000, that made its page the biggest for any brand in Greece, with 650.000 fans. 

Love in the end