Σε μια από τις πιο επιτυχημένες viral καμπάνιες που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα, εξελίχτηκε το "Space Monkey", το advergame που σχεδίασαμε για την προώθηση των προγραμμάτων Multi της COSMOTE.
Χωρίς καμία προώθηση από banner campaign, η καμπάνια διαδόθηκε από στόμα σε στόμα και από email σε email, καταφέρνοντας να διαδώσει το μήνυμα της μάρκας και να φέρει περισσότερους από 250.000 μοναδικούς χρήστες να ζήσουν μια 5λεπτη διασκεδαστική εμπειρία για περισσότερες από 365.000 επισκέψεις (Updated June 2009).
Η επιτυχία της καμπάνιας οφείλεται στο χιουμοριστικό της σενάριο, σύμφωνα με το οποίο ο Μάρκος, μια μαϊμού που είχε συμμετάσχει σε πειραματικές πτήσεις της NASA στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, χάθηκε στο διάστημα κατά τη διάρκεια μιας μυστικής αποστολής στον Άρη! Έπειτα από 40 ολόκληρα χρόνια, οι επιστήμονες λαμβάνουν έναν αναπάντεχο μήνυμα από τον Μάρκο, ο οποίος ζητά απελπισμένα να γυρίσει στη Γη.
Τα συστήματα επικοινωνίας έχουν χαλάσει, και μιας και τα κονδύλια της NASA έχουν πλέον μειωθεί, οι επιστήμονες στέλνουν στο διάστημα ένα κινητό με συνδρομή στα οικονομικά προγράμματα «Multi» της COSMOTE, προκειμένου ο Μάρκος να μιλήσει μαζί τους και να τους στείλει όσες φωτογραφίες χρειαστεί... Όταν όμως μια παρεμβολή εμποδίσει τον Μάρκο να ακούσει τον αριθμό που πρέπει να καλέσει, αυτός καλεί στην τύχη κάποιον αριθμό, που «τυχαίνει» να είναι ο αριθμός τηλεφώνου του χρήστη που παρακολουθεί το microsite εκείνη τη στιγμή, στη διεύθυνση www.spacemonkey.gr
Ο Μάρκος στη συνέχεια καλεί τον χρήστη να «οδηγήσει» το διαστημόπλοιό του, πατώντας τα πλήκτρα στο κινητό του. Όταν ο χρήστης άθελά του «τρακάρει» πάνω στους διερχόμενους μετεωρίτες, ο Μάρκος του στέλνει μια αναμνηστική «φωτόου» από τη ζημιά που έκανε...
Ο συνδυασμός του ύφους ντοκιμαντέρ με τα στοιχεία ενός παραδοσιακού advergame οδήγησε στη δημιουργία μιας πλούσιας interactive εμπειρίας. Η επικοινωνία των Multi ενσωματώθηκε έξυπνα στο σενάριο, ενώ το διασκεδαστικό gameplay ενδυνάμωσε το engagement των χρηστών με το brand.
Εκτός από την viral διάδοση, η καμπάνια υποστηρίχτηκε πλάγια από ένα ειδικό facebook group που δημιουργήθηκε, με τίτλο «Φέρτε τον Μάρκο πίσω στη Γη!» το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 2.900 «υποστηρικτές».
Συντελεστές:
Πάνος Σαμπράκος, Executive Creative Director
Κωνσταντίνα Χατζάκη: Associate Creative Director
Διαμαντής Λασκαρίδης: Flash Designer & Animator
Κωνσταντίνος Δημητριάδης: Art Director
Βύκη Βελιτσού: Account Manager
Στέλλα Ροδοπούλου: Group Account Director
Τεχνική υλοποίηση από τη Realize Productions